WIRTUALNE BIURO

STAN TECHNICZNY POJAZDÓW I URZADZEŃ




Co to jest karta informacyjna ?

Karta informacyjna zawiera podstawowe informacje o przedmiocie m.in. marka, model, rok produkcji, przebieg, wyposażenie oraz dane dotyczące stanu technicznego.

Dokument sporządzony jest przez niezależnego rzeczoznawcę renomowanej firmy. Firmy z nami współpracujące dały się poznać jako podmioty wysoce wyspecjalizowane w dziedzinie oceny stanu technicznego pojazdów.

Prosimy jednak pamiętać, że informacje zawarte w karcie informacyjnej mają charakter poglądowy. Przed złożeniem oferty należy zapoznania się ze stanem technicznym pojazdu/przedmiotu, stopniem jego kompletności jak również stopniem jego zużycia. Gwarantujemy możliwość dokonania osobistych oględzin pojazdu/przedmiotu. Miejsce oględzin przedmiotu sprzedaży wskazane jest zawsze w opisie przedmiotu.

 

Czy można zweryfikować stan techniczny pojazdu?

Tak. Wstępne, poglądowe informacje o stanie technicznym przedmiotu sprzedaży znajdują się w karcie informacyjnej zamieszczonej w opisie pojazdu.

Zachęcamy do obejrzenia pojazdu na naszym placu, celem przeprowadzenia osobistej weryfikacji stanu technicznego pojazdu/przedmiotu, stopnia jego kompletności jak również stopnia jego zużycia.

 

Gdzie można zapoznać się ze stanem technicznym przedmiotu sprzedaży?

Miejsce oględzin przedmiotu sprzedaży wskazane jest w opisie przedmiotu. Zapraszamy do kontaktu osobistego z naszym doradcę, celem potwierdzenia godzin oględzin.

 

Kiedy można dokonać oględzin pojazdu?

Oględzin pojazdu można dokonywać w czasie trwania aukcji. Miejsce oględzin przedmiotu sprzedaży wskazane jest na stronie aukcji.

 


 

AUKCJA




Na czym polega aukcja online?

Aukcja online polega na składaniu ofert zakupu przedmiotu za pośrednictwem portalu na stronie https://autoprzetarg.pl

 

Ile trwa aukcja?

Termin rozpoczęcia aukcji oraz termin jej zakończenia (data i godzina) – wskazane są w opisie przedmiotu sprzedaży .

Jeżeli oferta zostanie złożono w czasie krótszym niż 2 minuty przed zakończeniem licytacji, aukcja zostaje automatycznie przedłużona na czas 120 sekund do zakończenia.

 

Kto może wziąć udział w aukcji online?

Aukcje przeznaczone są wyłączenie dla przedsiębiorców. Celem wzięcia udziału w aukcji online należy zarejestrować się za pośrednictwem portalu www.autoprzetarg.pl.

 

Czy cena wywoławcza jest wartością netto czy brutto?

W opisie przedmiotu sprzedaży znajduje się szczegółowa informacja o cenie wywoławczej, czy stanowi ona wartość brutto czy netto.

 

Co jest kwota postąpienia?

Kwota o jaką wzrasta wartość kolejnej oferty podczas licytacji. Kwota postąpienia wynosi 2% wartości ostatniej złożonej oferty.

 

Na czym polega przedłużenie aukcji?

Jeżeli oferta zostanie złożono w czasie krótszym niż 2 minuty przed zakończeniem licytacji, aukcja zostaje automatycznie przedłużona na czas 120 sekund do zakończenia.

 

Czy ponosi się jakie dodatkowe prowizję/opłatę?

Nie. Kwota widoczna w czasie aukcji jako cena aktualna jest sumą dwóch wartości ceny sprzedaży należnej Sprzedawcy oraz opłaty należnej Auto Przetarg z tytułu zorganizowania i przeprowadzenia aukcji.

 

Nie posiadam działalności, a chciałbym kupić, co robić?  

 

Pojazd można kupić za pośrednictwem innego podmiotu lub przy naszym udziałem. W takim wypadku prosimy o kontakt za pośrednictwem infolini

 

 

Czy dostanę powiadomienie gdy ktoś mnie przebije?

Tak. Po przebiciu oferty przez innego użytkownika powiadomienie zostaje wysłane na wskazany podczas rejestracji e-mail.

 

Wygrałem aukcję, co dalej?

Po uzyskaniu przybicia, na wskazany podczas rejestracji e-mail, przyjdzie informacja potwierdzająca fakt złożenia najwyższej oferty wraz z danymi do dokonania przelewu.

 

Jaka jest prowizja?

W serwisie aukcyjnym kwota widoczna w czasie aukcji jako cena aktualna jest sumą dwóch wartości: ceny sprzedaży należnej Sprzedawcy od Uczestnika oraz Prowizji należnej Auto Przetarg od Uczestnika.

Innymi słowy po zakończeniu aukcji nie zostaną Państwo zaskoczenie informacją o konieczności zapłaty dodatkowej kwoty prowizji, która naliczała się niezależnie od licytowanej przez Uczestnika wartości.

 

Kiedy będzie wystawiony pojazd znajdujący się w zakładce „Wkrótce w sprzedaży"?

Pojazdy wystawiane są zgodnie z dyspozycją naszych partnerów którzy są właścicielami oferowanych pojazdów.

 

Dlaczego nie ma informacji o ilości kluczyków?

Informacja o ilości kluczyków znajduje się w karcie informacyjnej, plik PDF zamieszczony w na stronie aukcji.

 

Dlaczego nie ma informacji o badaniu technicznym?

W opisie pojazdu znajduje się skan dowodu rejestracyjnego zawierający informacje o dacie ostatniego badania technicznego. Jeżeli posiadamy dodatkowe informacje w przedmiocie ostatniego badania technicznego są one również umieszczane w informacji o pojeździe.

 

Czy można składać oferty poza aukcją?

Niestety nie.

Jedyną drogą zakupu pojazdów oferowanych przez nasz portal jest udział w aukcji.

 

Czy trzeba płacić wadium?

Rejestracja jak i udział w aukcji jest darmowy.

 

Czy ceny są np. netto/brutto?

Każdorazowa informacja umieszczana jest w opisie pojazdu.

 

Czy jest, jakaś dodatkowa prowizja?

Nie ma.

W serwisie aukcyjnym kwota widoczna w czasie aukcji jako cena aktualna jest sumą dwóch wartości: ceny sprzedaży należnej Sprzedawcy od Uczestnika oraz Prowizji należnej Auto Przetarg od Uczestnika.

Innymi słowy po zakończeniu aukcji nie zostaną Państwo zaskoczenie informacją o konieczności zapłaty dodatkowej kwoty prowizji, która naliczała się niezależnie od licytowanej przez Uczestnika wartości.

 

Czy mogę kupić pojazd poza aukcją?

Nie

 

Jak mogę złożyć ofertę na pojazd który mnie interesuje?

W pierwszej kolejności należy się zarejestrować.

Przypominamy, że w aukcji udział mogą brać tylko przedsiębiorcy.

 

Czy jest możliwość automatycznego przebijania ofert innych uczestników aukcji i jak działa?

Podczas licytacji można ustawić automat na maksymalną ofertę. Automat będzie przebijał oferty innych użytkowników o 2% wartości do kwoty nie wyższej niż ustawiony automat.

 


 

ODBIÓR




Jak wygląda odbiór zakupionego pojazdu?

Po dokonaniu płatności, prosimy o potwierdzenie w biurze obsługi klienta nr tel. 792 222 255, czy otrzymaliśmy już zgodę na wydanie. Następnie zapraszamy po odbiór pojazdu osobę/podmiot wskazany jako nabywca pojazdu lub osobę legitymującą się stosownym upoważnieniem sporządzonym przez nabywcę. Po potwierdzeniu tożsamości pojazd zostaje wydany, fakt wydania zostaje udokumentowany stosownym protokołem.

 

Kiedy mogę odebrać zakupiony pojazd?

Pojazd można odebrać po dokonaniu płatności z tytułu ceny oraz z tytułu prowizji. Jednak z uwagi na fakt, iż płatności z tytułu ceny dokonywane są bezpośrednio na konto sprzedawcy, wydanie jest uzależnione od potwierdzenia dokonania płatności przez właściciela przedmiotu - co z reguły chwilę trwa. Dlatego bardzo prosimy o uprzednie potwierdzenie pod numerem infolinii możliwości dokonania odbioru pojazdu.

 

Co jest potrzebne żeby można było odebrać pojazd?

Dokonanie płatności z tytułu ceny oraz prowizji i otrzymanie przez Auto Przetarg zgody na wydanie pojazdy, udzielanej przez właściciela przedmiotu po potwierdzeniu wpływu środków na rachunek.

 

Czy można odebrać pojazd w innym miejscu?

Pojazdy wydane są w miejsca wskazanych w opisie przedmiotu i nie ma możliwości odbioru pojazdu w innym miejscu.

 

Jakie upoważnienie? Czy skan wystarczy?

Osoba odbierająca pojazd w imieniu nabywcy powinna wylegitymować się oryginałem upoważnienia udzielonego przez nabywcę. Prosimy pamiętać, że w pełnomocnictwie należy wskazać dokument tożsamości z którym kierowca stawi się po odbiór.

 

Ile trwa procedura odbioru?

Kilka minut, pod warunkiem że potwierdziliście Państwo już wcześniej uzyskanie przez nas zgody Sprzedawcy na wydanie.

 

Jakie dokumenty potrzebuję do odbioru pojazdu?

Dokumenty ze zdjęciem (dowód osobisty, paszport) umożliwiają potwierdzenie tożsamości nabywcy lub osoby umocowanej do odbioru przedmiotu przez nabywcę.

 

Do odbioru wylicytowanego pojazdu upoważniam pracownika, jakie dokumenty powinien mieć ze sobą?

Osoba odbierająca pojazd musi posiadać oryginał pełnomocnictwa udzielonego przez nabywcę oraz dokument tożsamości wskazany w treści pełnomocnictwa, celem potwierdzenia tożsamości osoby umocowanej.

 


 

FINANSOWANIE




Czy jest możliwość finansowania?

Tak, prosimy o wysłanie wypełnionego zapytania o finansowanie – niezwłocznie odpowiemy.

 

Czy trzeba brać leasing u was, czy można załatwić samemu?

Oczywiście możecie Państwo finansować się nie korzystając z naszej pomocy. Prosimy jednak każdorazowo o informację w tym przedmiocie, gdyż procedury związany z uruchomieniem leasingu co do zasady trwają dłużej niż termin wyznaczony do zapłaty z tytułu ceny oraz prowizji – o wydłużeniu terminu płatności musimy poinformować sprzedawcę.

 

Czy możecie pomóc w finansowaniu?

Oczywiście, prosimy o wysłanie zapytania zawierającego podstawowe informacje – odpowiemy niezwłocznie.

 


 

REJESTRACJA




Kto może zarejestrować konto?

Na naszym portalu istnieje możliwość rejestracji jako osoba prywatna oraz na działalność.

Aukcje przedmiotów własności firm leasingowych są skierowane głównie dla przedsiębiorców, osoby fizyczne nie będą mogły w nich uczestniczyć.

 

Co trzeba podać przy rejestracji?

W celu rejestracji należy wypełnić formularz na stronie.

Podane dane zweryfikujemy przed aktywacją konta.

 

Ile trwa weryfikacja konta?

Zarejestrowane konto weryfikujemy i aktywujemy w przeciągu jednego dnia roboczego.

 

Mam założone konto, a nie mogę się zalogować?

Jeżeli konto wcześniej nie było aktywne prosimy oczekiwać na aktywację przez pracownika.

System wymaga zmiany hasła co 30 dni, w tym przypadku w wyświetlonym formularzu należy podać hasło i podwójnie wprowadzić nowe.

Prosimy pamiętać że adres e-mail nie jest loginem! Logowania dokonujemy za pośrednictwem loginu podanego podczas rejestracji oraz hasła. Jest też możliwość przypomnienia danych logowania w tym przypadku należy skorzystać z funkcji „Zapomniałeś hasła?”.

 

Nie pamiętam hasła, co teraz?

Na stronie logowania należy skorzystać z funkcji „Zapomniałeś hasła?” po podaniu adresu e-mail należącego do konta dane zostaną wysłane na skrzynkę pocztową.

 

Czy trzeba posiadać działalność, aby się zarejestrować?

Nie trzeba. Jeśli jesteś osobą fizyczną możesz dokonać rejestracji ale pamiętaj, że nie we wszystkich aukcjach możesz wziąć udział. Niedługo w wyszukiwarce będzie można wyszukać aukcje skierowane dla osób fizycznych.

 

W jaki sposób mogę brać udział w licytacji?

Aby przystąpić do aukcji należy się zarejestrować na naszej stronie.

Po aktywacji konta przez pracownika można składać oferty na wybrane przedmioty.

 

Czy rejestracja jest darmowa?

Tak. Za rejestrację jak i dostęp do aukcji nie pobieramy opłat.

 



 

REKLAMACJE




Jak wygląda proces reklamacji?

Prosimy o przesłanie informacji przedstawiającej problem wraz z żądaniem z adresu wskazanego podczas rejestracji na adres [email protected] lub w formie pisemnej na adres ul. Zatorze 1, 02-852 Warszawa.

 

W jakim terminie rozpoznajecie Państwo reklamację?

Reklamację rozpoznajemy w terminie 14 dniu od daty jej otrzymania.

 

W jakiej formie otrzymam odpowiedź na reklamację?

Odpowiedź na reklamację wysyłana jest wyłącznie na adres poczty elektronicznej wskazany w jej treści.

 



 

PŁATNOŚCI




Jaki jest czas na płatność?

Siedem dni od otrzymania dokumentu na podstawie którego należy dokonać płatności.

 

Czy można wydłużyć termin płatności?

Prosimy o płatność w terminie. Tydzień jest wystarczającym czasem na dokonanie płatności.

 

Kiedy dostanę fakturę?

Po zaksięgowaniu płatności przez właściciela pojazdu otrzymamy fakturę która zostanie przesłana zgodnie z adresem podanym podczas rejestracji.

 

Otrzymałem zawiadomienie o kwocie do zapłaty. Księgowość wymaga faktury, jak mogę ją uzyskać?

Prosimy zgłosić ten fakt na naszą skrzynkę pocztową [email protected]

 

Staram się o finansowanie, czy istnieje możliwość wydłużenia czasu na płatność i jakie warunki musze spełnić?

Tak. Prosimy jednak o informację w tym zakresie, terminową płatność prowizji oraz podanie kontaktu do handlowca. Musimy poinformować sprzedawcę o konieczności wydłużenia terminu płatności.

 



 

DANE OSOBOWE




Jakie dane są przetwarzane ?

Przetwarzamy dane niezbędne do utworzenia konta, jak również wzięcia udziału w składaniu ofert oraz przeprowadzenia transakcji nabycia – dane które zostały podane przez Państwa w formularzu rejestarcyjnym.

 

W jaki sposób mogę poprawić dane, jeżeli zrobiłem błąd?

Celem sprostowania dany należy w „Moje konto” w FORMUARZU ZMIANY DANYCH umieścić prawidłowe dane i zatwierdzić. Dane zostaną niezwłocznie zmienione.

 

Czy mogę zmienić dane na fakturze (inne niż na aukcji)?

Nie. Warunki sprzedaży opisane są w regulaminie który przed złożeniem oferty należy zaakceptować przed złożeniem oferty.

 

Faktura zostaje wystawiona na dane zawarte w systemie.

 

 

Ile czasu przechowywane są dane osobowe?

Państwa dane przechowywane są przez okres 6 miesięcy od ostatniego zalogowania.

 

Komu przekazywane są moje dane osobowe?

Tylko w zakresie udzielonej przez Państwa zgody sprzedawcy przedmiotu, celem przeprowadzenia transakcji sprzedaży.

 

Czy mam prawo i w jaki sposób mogę usunąć moje dane osobowe?

Tak. Zgłoszenie woli można zgłosić poprzez odpowiedni formularz w zakładce „Moje konto”, wiąże się to z usunięciem profilu na stronie.

 



 

INNE




Czy mogę zostawić pojazd w rozliczeniu?

W tym wypadku prosimy o kontakt z infolinią.

 

Czy można zakończyć aukcję wcześniej?

Nie można, czas trwania i data zakończenia jest niezmienna.

 

Co w przypadku odstąpienia od zakupu?

Należy poinformować o fakcie poprzez wysłanie wiadomości na [email protected] oraz uiścić opłatę z tytułu przeprowadzenia aukcji. Opłata zgodna z regulaminem.